ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, ΑΞΟΝΑΣ ΒΟΡΑ ΝΟΤΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Θοδ. Γαλιατσάτος: Να απορροφηθούν γρήγορα οι πιστώσεις για να ζητήσουμε νέες!
10-02-2018 11:02:38

Για την χρηματοδότηση που δόθηκε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο Δήμο Ζακύνθου για την αποκατάσταση του δημοτικού οδικού δικτύου, για την έναρξη της εκπόνησης της «αναγνωριστικής μελέτης» για τον πολυσυζητημένο άξονα Βορά – Νότου αλλά και για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών η οποία θα ξεκινήσει μέσα στο Μάη και όχι τον Μάρτη όπως είχε εξαγγελθεί στο Αναπτυξιακό Συνέδριο από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας μίλησε στον –Ε- ο Περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος.

Στον απόηχο και των ανακοινώσεων που έγιναν από το Δήμαρχο Παύλο Κολοκοτσά στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Γαλιατσάτος τόνισε πως το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της ΠΙΝ μπορεί να καλύψει και αιτήματα άλλων φορέων όπως είναι οι Δήμοι ενώ σε ότι αφορά την μελέτη για τον νέο άξονα Βορά – Νότου, σημείωσε πως σε αυτή θα συμπεριληφθούν και τα στοιχεία των μελετών που εκπονήθηκαν εδώ και μια δεκαετία στη Ζάκυνθο από την κρατική τότε Περιφέρεια για τους νέους οδικούς άξονες που επρόκειτο να αποτελέσουν  την 11η επαρχιακή οδό και να συνδέσουν την Πόλη και το αεροδρόμιο με τις Βολίμες και το λιμάνι του Αγίου Νικολάου.

«Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας μπορεί να αποκαθιστά και αιτήματα άλλων φορέων όπως είναι οι Δήμοι και πέρυσι ξεκινήσαμε χρηματοδοτώντας με 2.000.000  ευρώ το Δήμο Κέρκυρας και 1.000.000 ευρώ το Δήμο Κεφαλονιάς για συντήρηση και αποκατάσταση  του δημοτικού οδικού δικτύου. Πρόσφατα ολοκληρώσαμε τη διαδικασία και για τους υπόλοιπους Δήμου ξεκινώντας από 1.000.000 ευρώ για το Δήμο Ζακύνθου μέχρι 200.000 ευρώ για το Δήμο Μεγανησίου.  Η πρωτοβουλία μας στηρίζονται στο ότι εκτός από το επαρχιακό δίκτυο χρειάζονται και παρεμβάσεις στο δημοτικό δίκτυο και αυτό που χρειάζεται είναι αν έχουμε γρήγορα την απορρόφηση αυτών των πιστώσεων για να ζητήσουμε από το Υπουργείο Οικονομικών και άλλες» σημείωσε, συμπληρώνοντας πως οι παρεμβάσεις θα γίνουν με βάση τα τεχνικά δελτία που έχουν υποβληθεί από το Δήμο και την ιεράρχηση που έχει γίνει από τις υπηρεσίες του.

Για τον άξονα Βορρά Νότου
 
Σχετικά με τον άξονα Βορρά – Νότου και την χρηματοδότηση της πρώτης διερευνητικής μελέτης που από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης , ο Περιφερειάρχης σχολίασε πως πρόκειται για μια από τις δεσμεύσεις που έγιναν στο πρόσφατο  Αναπτυξιακό Συνέδριο της ΠΙΝ, η οποία αρχίζει να υλοποιείται.

«Θα είναι μια προσέγγιση που θα γίνει για κάθε νησί λαμβάνοντας υπόψη τα λιμάνια και τα οδικά δίκτυα. Θα αξιολογηθεί ποια έργα είναι κατασκευασμένα και σε τι κατάσταση είναι, αλλά και αν υπάρχουν διαθέσιμες μελέτες. Θα έχουμε μια πρώτη εικόνα για αυτό το μεγάλο έργο το οποίο θα αρχίσουμε να υλοποιούμε τμηματικά» τόνισε

Σε ότι αφορά τη Ζάκυνθο πέρα από τις γνωστές μελέτες όπως αυτή που αφορά το λιμάνι του Αγίου Νικολάου Βολιμών αλλά και τους υπό κατασκευή οδικούς άξονες, αναμένεται να αξιοποιηθούν και οι μελέτες που ανατέθηκαν το 2006 επί κρατικού Περιφερειάρχη Σωτήρη Βόσδου και αφορούσαν το σχεδιασμό δύο νέων μεγάλων οδικών αξόνων με συνολικό προϋπολογισμό δεκάδων εκατομμυρίων ευρω!

Να θυμίσουμε πως το συνολικό κόστος των δύο μελετών που εκπονήθηκαν ξεπέρασε τα 4 εκ ευρώ και σήμερα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης, η Περιφέρεια καλείται να ανταποκριθεί σε πληρωμές και μάλιστα με τόκου μετά από την προσφυγή των μελετητών στη Δικαιοσύνη.

Για την ιστορία να σημειώσουμε πως η πρώτη μελέτη αφορούσε μια νέα οδική αρτηρία που ξεκινούσε  από το Υδραγωγείο της Μπόχαλης, έφτανε  μέχρι το νέο Νοσοκομείο, και εκεί συναντούσε ένα άλλο κλάδο του δρόμου  που ξεκινούσε από το αεροδρόμιο. Από αυτό το σημείο ξεκινούσε ο νέος δρόμος, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα και τους παράπλευρους δρόμους, ο οποίος, ακολουθούσε το δίκτυο υψηλής τάσης της ΔΕΗ μέχρι και  τις Αλυκές. Η δεύτερη μελέτη ξεκινούσε από τις Αλυκές με δύο διαδρομές, εκ των οποίων η πρώτη έφτανε  στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου των Βολιμών, παρακάμπτοντας Αλυκές και Καταστάρι, και η δεύτερη από τις Αλυκές στο χωριό των Βολιμών, περιλαμβάνοντας, ουσιαστικά, βελτίωση του υφιστάμενου άξονα.

Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Εν αναμονή του αναδόχου που θα αναλάβει την νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών, ο Περιφερειάρχης σημείωσε πως η γραμμή τελικά θα ξεκινήσει αργότερα από την 1η Μάρτη.

«Υπήρξε μια προσπάθεια αναζήτησης πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων ώστε η γραμμή να ξεκινήσει νωρίτερα, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό για το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας  με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να  αφορά την επιδότηση από τις 25 Μάη. Εμείς σαν ΠΙΝ κάναμε μια κρούση για να υπάρχει αξιοπιστία σε σχέση με αυτά που ειπώθηκαν και ενδεχομένως η γραμμή να ξεκινήσει από την 1η Μάη με λιγότερα δρομολόγια και από τις 25 Μάη με τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Παρά τις δυσκολίες όμως και τις αποκλίσεις από τις αρχικές εξαγγελίες πρέπει να προσέξουμε τη γραμμή και να  δούμε τι χρειάζεται για να την ενισχύσουμε και να την υποστηρίξουμε, εφόσον βέβαια έχει ανταπόκριση» τόνισε.

ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ


Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

DISCLAIMER
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση
ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό,
φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του webmaster.
© 2014-15 ermisnews.gr. All Rights Reserved.
Designed & Developed by
GeeSmo - Internet Transformation
Συνδεθείτε μαζί μας
Comment